800_600_3_802_0_nl_nieuwe_werken1

Het Nieuwe Werken

Hoezo werken takenlijsten niet?

Veel mensen werken met een takenlijst op papier of met behulp van een app.  Vaak vertellen mensen je dat ze werken met papiertjes die op hun computer zit geplakt of maken ze een notitie in hun agenda. Vaak worden er ook nog verschillende lijstjes bijgehouden, waardoor het nog minder overzichtelijk wordt.

Door het a-centraliceren van al deze notities ontstaat stress. Het geeft een beperkt en onvolledig beeld van waar, wanneer en hoe de taken dienen te worden uitgevoerd. Het beste is op als eerste één takenlijst te gaan gebruiken, dit geeft al veel meer rust. Je hoofd is dan leeg: op die manier houdt je hoofd vrij voor ongeplande zaken die tussendoorkomen en blijf je creatief.

Is er ook een nadeel? We krijgen regelmatig te horen dat een grote hoeveelheid taken een drukkend gevoel kan geven, het niet op tijd naar de takenlijst kijken, het overzicht niet kunnen houden. Ook hebben mensen vaak de eigenschap de minder leuke en lastigste taken uit te stellen.

Dagritme

Leer een dagritme aan met de belangrijkste dingen voor jou persoonlijk. Wat is dat dan? Voor de meeste mensen geldt; werken met 2 dagdoelen. Regelmatig reflecteren en gebruik maken van tijdbuffers of witruimte.

Bron: heliflite.nl

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *